probest logo
Avokado, yulaf, limon, havuç, elma, ayva

 

Bağırsaklarımızın En Sevdiği 3 Besin Çeşidi

Bağırsak sağlığımız ve beslenme alışkanlığımız birbiriyle oldukça bağlantılıdır. Genel olarak işlenmiş, çok yağlı ve yüksek şekerli gıdalardan uzak durmak sağlıklı bir bağırsak florası için olağanüstü öneme sahiptir; çünkü bu tip besinler bağırsaklardaki yararlı bakterilerin büyümesini engeller. Bunun yanı sıra bağırsaktaki faydalı bakterilerin sevdiği yiyecekler de vardır.

1. Yüksek Lifli Gıdalar: Yapılan önemli çalışmalar baklagiller, fasülye, bezelye, yulaf, muz gibi yüksek lifli yapıya sahip gıdaların bakteri bağırsak florası için oldukça faydalı olduklarını ortaya koymaktadır.

2. Soğan ve Sarımsak: Bazı çalışmalara göre soğan ve sarımsak, bağışıklık sistemimizi güçlendiren gıdalardır. Tüm bu etki alanları, bağırsak floramızla önemli ölçüde ilişkilidir.

3. Fermente Gıdalar: Lahana turşusu, yoğurt, kefir gibi gıdalar probiyotik içermeleri sebebiyle bağırsak sağlığı için önemli gıdalardır.

Menü